Noosa, Rainbow Beach, Fraser Island

5 maart 2016 - Coolangatta, Australië

Okeee weinig party in Noosa! De pub bij de hostel is wel gezellig maar ze gooien je er om 12 uur al uit (ZELFS OP ZATERDAG)..... Ik snap dit nog steeds niet. Maargoed, zal wel aan mij liggen! Ik ben achteraf wel echt super blij dat ik twee nachten langer gebleven ben in Byron Bay, en dus 2 nachten geskipt heb in Noosa (ook al heb ik mijn geld niet teruggekregen)! Anders zat ik 5 volle dagen te koeken hier. Echt een super mooi strand en park, maar heel veel meer heeft Noosa niet te bieden! De zondag ben ik er alleen op uitgegaan, maar had echt m'n dag niet. Super verkouden, niet lekker, gewoon chagrijnig (je weet wel). Mezelf een schop onder m'n kont gegeven en met volle moed naar het centrumpje gelopen van Noosa in de hoop wat leuke kleren te kunnen scoren. Helaas. Dan maar op het strand liggen. Pfff waait kei hard, al dat zand in m'n gezicht, handdoek waait steeds om, overal zand zand zand zand ZAAAND!! Uiteindelijk super pissed terug naar het hostel gelopen wat nog ver is ook met die hitte en al dat smerige zand overal op je lichaam geplakt. Hahahaha wat een kutdag! Maaaar dit is pas mijn eerste echte baaldag in bijna 4 weken (En dat hoort er bij jongens)! Na een hete douche, paracetamol en een powernap weer helemaal de oude! 's Avonds voor de laatste keer afgesproken met de chick uit Engeland. Zij vertrekt de volgende dag al naar Fraser Island. Dat is dus het jammere als je alles geboekt hebt en onderweg kom je iemand tegen waarmee het leuk zou zijn om die tours samen te doen. Echt balen! Maaar I'll be fine! Volgende dag vertrekt mijn bus naar Rainbow beach pas om 16:30 uur en moet voor 10:00 uur al uitchecken.. Pff what to do what to do. Knalontbijt gescoord and just chillin. Echt geen puf om rondje national park te doen met al m'n zooi bij me (heuvel op, heuvel af en mij kennende verdwaal ik en haal ik m'n bus niet). Mooi plekje bij het strand, muziekje in m'n oren en lekker naar het strand staren! Top! Inmiddels besef ik me dat ik deze dag precies 4 weken in Australië ben en over 3,5 week naar huis vlieg.. Mygod wat gaat de tijd snel! Of ik heimwee heb? Nog geen seconde gehad (sorry)! Ik heb het gruwelijk naar m'n zin en doe eigenlijk alles waar ik zin in heb (Living the Goodlife)! Ja dit leven bevalt me eigenlijk wel ietsjes te goed! Ik heb me deze dag verder prima vermaakt! Rond 19:00 uur aangekomen in Rainbow Beach en je loopt eigenlijk meteen de pub in. Het was karaoke avond, maar ik heb braaf toegekeken en mensen uit staan lachen haha! Ik had 4 grote halve liters bier naar binnen gewerkt op een lege maag. Volgende dag zwaar beroerd (duh). Al de mensen in mijn kamer waren al om 6 uur 's ochtends volop bezig met spullen pakken pffff! Nou dan maar op onderzoek uit. Sjonge jonge hier heb je helemaaaal niks als 2 winkels en een strand. En het regent tering hard, dus aan het strand heb je nu ook geen zak. Ja... Regen... Any way! s' Avonds de safety briefing voor Fraser Island, want we gaan in 4x4 four-wheel drive jeeps over het strand rijden! De briefing zag er deadly serious uit pff en in mijn groepje van 8 personen zitten maar 3 bestuurders. Ik zit in een groep van 5 Deense mensen en 2 Duitsers (Het is gewoon bijna eng hoeveeeel Duitsers hier in Australië zijn, invasie). Ik was bang dat ze constant in hun eigen taal tegen elkaar zouden gaan ouwehoeren, maar ze deden hun best om over het algemeen gewoon Engels te praten. Volgende dag om 6 uur op moeten staan, want iedereen moest om half 8 paraat zijn. Dikke chaos, want het waren 8 jeeps met 8 personen (8x8 = 64 mensen ;-)). Uiteindelijk na een hoop gedoe met passen en meten zat iedereen in z'n eigen jeep en konden we vertrekken. De ferry bracht ons naar het eiland Fraser Island en daar begon het! Rijden over zand! Wij zaten uiteindelijk (als enige) 3 keer vast in het zand (en nee ik zat toen niet achter het stuur)! Maar het is zoo gaaf / spannend! Soms heb je blokkades op het pad door stenen of bomen en moet je stukje het water in om door te rijden, maar dat moet je heel consequent doen anders drijf je weg hahaha! Ik heb ook een stuk gereden en vond het echt vet (dit is heeul wat anders dan mijn geliefde Twingo die inmiddels overleden is). Deze dag zijn we naar een meer gereden en hebben we daar het grootste deel van de dag doorgebracht. Zag er super mooi uit! Mooi gebied met zandheuvels en onderaan een groot meer. Er zaten visjes in die de dode lichaamcellen van je huid zuigen (kietelt jonge)! Uiteindelijk doorgereden naar ons kamp waar we 2 nachten in tenten slapen en zelf ons eten moeten koken. Eerste avond was het noodles met kip en groenten (eerste keer dat ik zelf gekookt heb in Australië op de 2 keer Noodles na waarbij ik alleen kokend water hoefde te gooien, shame on me)! Smaakte goeeed! s' Avonds een drankkaartspel gedaan met de Deense mensen en paar uit Zweden waarvan ik de spelregels nog steeds raar vind. Gewoon random een matchende kaart op gooien en een naam roepen van de persoon die moet drinken en als er uiteindelijk geen matchende kaarten meer zijn moet de persoon die het laatst genoemd is heel zijn drankje in één keer opdrinken. Ik weet niet, vond het maar een stom spel (maargoed.. Buitenlanders..). Slapen in tenten was ook weer lang geleden! Je kon een slaapzak huren voor 10 dollar en verder lag je gewoon zo goed als op de grond. Er waren maar 2 douches op 120 mensen en een aantal nasty toilets. Dusja fuck it dan maar 2 dagen niet douche! Volgende dag na het ontbijt moesten de groepen van jeeps wisselen. Wij moesten toen bij de instructeur in de jeep. Grote brede vent met lange blonde haren. Hij kwam al als klein jongetje van 3 jaar oud op het eiland en wist dus alles tot in de detail. Leuke vent met 4 kinderen van 15, 13, 9 en één van 3 maanden oud (that's whats happening when you're having sex he said hahaha). Wij werden ook vriendelijk verzocht als wij s' Avonds met onze dronken hoofden naar het strand zouden gaan om met 3 personen te gaan en niet met 2 hahaha! Oké oké was wel leuk bij hem in de jeep, muziek kei hard aan en iedereen meezingen. Hij vond ons clubje het leukst en de rest had het erg naar zijn zin in zijn jeep dus zijn we de hele dag met hem meegereden en de volgende dag ook. Ik vond het wel een beetje jammer, want dat betekende dat ik zelf niet meer kon rijden (maar ach heb het wel gedaan ;-)). We zijn die dag naar nog 3 andere meertjes gereden en s' avonds aardappelen, steak en salade gegeten. Rond 23:00 uur ben ik met de Deense mensen riching het strand gelopen (pikke donker want er is natuurlijk nergens een lantaarnpaal). Ze waarschuwde je voor Dingo's (soort honden die daar leven en kunnen aanvallen). Helaas geen Dingo's gezien in die 3 dagen maar wat was het op het strand 's avonds moooi! Super mooie sterrenhemel met hier en daar een vallende ster! Super gaaf! Uiteindelijk na een ellendige nacht 'slapen' zijn we de laatste dag doorgereden naar het Mckenzie lake (google this!!!). Het was 2 uur rijden door de boesboes en hij had het over het mooiste wat je ooit gaat zien! Waaauw eecht witttt zand en helder licht blauw water! Ze zeggen dat je met het zand zelfs je tanden kan poetsen (niet geprobeerd). Echt prachtig! Helaas hadden we maar een uurtje te tijd om daar te spenderen, omdat we de ferry moesten halen terug naar Rainbow Beach. Na een lange rit helemaal kapot weer terug aangekomen in de hostel. Ik zit met mensen op de kamer die ook Fraser gedaan hadden en het stonk echt zooo erg (gatverrrr). 's Avonds wat drankjes gedronken met mijn clubje en afscheid genomen. Rond 12 uur lag ik in bed helemaal kapot, maar zeker voldaan!!! Nou op naar Town in 1770 and after that Airlie Beach!!

1. Dorry:
    5 maart 2016
    Mooi verhaal!
  2. Debbie:
    5 maart 2016
    Klinkt goed weer allemaal! Ik moet toch maar eens terug downunder om wat dingen in te halen ;-) geniet er nog van!
  3. Anna:
    7 maart 2016